معیارهای جدید جراحی کاهش وزن برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2

28 نوامبر 2014- بیش از یک  چهارم بالغین درجهان به چاقی مبتلا هستند، علاوه بر این  42 درصد از مردان و یک  سوم از زنان  دارای اضافه وزن می باشند. چاقی یکی از بزرگترین مشکلات در جوامع است وهزینه های شخصی  زیادی را به افراد و بیمه های  درمانی تحمیل می نماید.

موسسه ی بهداشت عالی انگلیس معیارهای جدیدی را برای جراحی کاهش وزن، شناسایی، ارزیابی و مدیریت اضافه وزن و چاقی ارائه کرده است. توصیه های اصلی در این مورد درسال 2006 منتشر شد. شواهدی دراین مدت گردآوری شده که مشخص می کند روشهای نظارت و مراقبت بعد از جراحی  کاهش وزن باید بهبود یابد. از سوی دیگر پس از اثربخشی جراحی کاهش وزن در بهبود  دیابت نوع 2، معیارها ودستورالعمل های جدیدی برای افزایش ایمنی رژیم های بسیار کم کالری بمنظور کمک به کاهش وزن پس از جراحی لازم است.

پرفسور Bakerدرمرکز اقدامات بالینی دراظهار نظر درمورد این  دستورالعمل جدید می گوید: به عنوان  ملتی  که هر روز درحال چاق تر شدن می باشد و با توجه به افزایش افرادیکه  در رده ی افراد چاق طبقه بندی میشوند و تعداد آنها نسبت به 20 سال گذشته دو برابر شده و همچنان روبه افزایش است و از آنجائیکه  چاقی با دیابت  نوع 2، بیماری کبد چرب، سرطان ، فشارخون بالا، بیمار قلبی، سکته ، آرتروز در ارتباط است و بر سلامت  مغزی افراد تأثیر می گذارد و از طرف  دیگر بدلیل صرف  هزینه های بسیار زیاد بهداشتی برای درمان چاقی،  دیابت وعوارض آن، چاقی تبدیل به یک نگرانی مهم ومسئله  عمده بهداشتی شده است.

موسسه ی بهداشت عالی انگلیس تا کنون دستورالعمل های گسترده ای برای کمک  به جلوگیری  از چاقی وکاهش وزن  منتشر نموده است. در دستورالعمل اخیر بر جنبه های بالینی این موضوع  و آنچه پزشک باید برای کمک به افراد چاق یا دارای اضافه وزن انجام دهد، تمرکز شده است. در این دستورالعمل  بطور واضح ، کمک ها، درمانها و ترتیب ارائه  آنها ذکر شده است.

دردستورالعمل جدید توصیه  شده رژیم های بسیار کم کالری تنها درشرایط خاص استفاده شوند، این  دستورالعمل جدید شامل توصیه هایی  برای جراحی کاهش وزن برای بیماران مبتلا به دیابت  نوع 2 و دوره ی پیگیری پس از جراحی آنها می شود.

پرفسور wlidingمی گوید: چاقی به علل مختلف درافراد  بروز می کند دربرخی به دلیل شیوه ی زندگی  و دربرخی  بدلیل ژنتیک  و اما برای اکثر موارد  چیزی ما بین  این دو عامل است. اما دلیل چاقی هر چه باشد، فرد باید بروی تغییر رژیم غذایی وشیوه ی زندگی خود تمرکز  کند. جراحی کاهش وزن یک گزینه ی آسان  وسریع  برای رسیدن به وزن ایده آل نیست و برای همه ی افراد مناسب نمی باشد. درحال حاضر تنها 1 درصد از افراد، واجد شرایط برای عمل جراحی هستند و اکثر افراد باید ابتدا رژیم غذایی و ورزش را امتحان کنند.

اگرفردی چاق بوده و به دیابت  نوع 2 مبتلا باشد باید با پزشک خود درباره ی فواید  جراحی کاهش  وزن  مشورت  نماید.

منبع: www.medicalnewstoday.com/releases/286189.php